AEON Bukit Raja Shopping Centre blog

Adakah Berbaloi Membeli Emas Putih?

April 4, 2021

Apa Itu Emas Putih?

 

 

Emas putih adalah logam, yang diperbuat daripada gabungan emas yang dicampur dengan logam lain (paladium, nikel, perak, mangan, platinum atau zink). Semua logam lain ini digunakan untuk mencipta warna putih dalam emas putih. Emas putih sebenarnya tidak berwarna putih. Sebenarnya, ia boleh mempunyai warna dari warna kuning samar hingga warna kecoklatan.

 

 

 

Semakin tinggi peratusan logam tambahan dalam emas, warna emasnya akan lebih putih. Paladium dan nikel adalah logam utama yang menjadikan emas menjadi putih. Rhodium juga biasa digunakan dalam emas putih. Tetapi menggunakan rhodium sebagai logam pelapis pada emas putih akan menaikkan harga emas putih itu sendiri.

 

 

【中古】アガット3Pメレダイヤハートモチーフリング18金ホワイトゴールド11号【指輪】

【中古】ニナリッチビジューデザイン【ネックレス】

【中古】スタージュエリー3Pダイヤモンド星留めリング18金ホワイトゴールド7号【指輪】

Nilai Emas Putih

 

 

Soalan biasa yang sering diajukan oleh ramai orang ialah adakah nilai emas putih lebih tinggi atau lebih rendah daripada emas kuning? Sekiranya anda mencari jawapannya, ringkasnya: emas putih bukan logam tulen, emas putih itu dilunturkan dan diperkuat dengan logam lain untuk mencipta perhiasan emas yang tahan lasak dan berpatutan yang boleh anda pakai tanpa bimbang ia akan tergores atau lekuk.

 

 

 

Jangan terkejut apabila anda ingin membeli emas putih, beberapa reka bentuk atau jenama, harganya lebih tinggi daripada harga emas kuning! Tetapi apabila anda ingin menjualnya, peniaga emas akan membayar anda dengan nilai emas sekrap. Dan untuk penilaian, itu bergantung pada Karat emas putih anda.

 

 

Biasanya, perhiasan emas putih tidak mempunyai ciri khas. Tetapi dalam industri emas, untuk emas putih ia akan menggunakan cop atau tanda ukiran gred seperti 750, 585, 375 dan lain-lain. Semua tanda ukiran ini sebenarnya sama dengan emas kuning. Dan tanda ukiran ini mewakili peratusan emas tulen yang digunakan untuk emas putih anda.


 

 

 

Contohnya, 750 mengandungi 75% emas tulen, 585 mengandungi emas tulen 58.5% dan 375 mengandungi emas tulen 37.5% dan selebihnya adalah logam lain. Jadi, penilaian emas putih bergantung pada peratusan emas tulen dalam perhiasan anda. Seperti yang kami sebutkan sebelumnya, ketika anda membeli emas putih, harganya akan dikenakan lebih tinggi kerana berdasarkan reka bentuk, upah, dan aspek lain seperti dengan atau tanpa berlian atau batu berharga lainnya. Tetapi jika anda ingin menjual, harganya mengikut nilai sekrap emas.

 

Adakah Berbaloi Untuk Menjual Emas Putih?

 

Secara jujur, anda akan mengalami sedikit kerugian sekiranya anda menjual emas putih anda. Kecuali anda menjualnya kepada orang seperti rakan atau ahli keluarga anda. Tetapi jika anda tidak keberatan dengan kerugian tersebut, anda juga boleh menjualnya kepada peniaga emas. Kami juga salah seorang peniaga emas yang boleh membeli emas putih anda dengan TUNAI! Kami menawarkan wang tunai segera untuk emas putih anda.


 

Hubungi Kami Segera

 

 

Hanya kunjungi kedai kami yang terdekat dengan lokasi anda untuk anggaran. Kami juga boleh membeli semua gred emas seperti 999.9, 916, 850,835, platinum dan kami juga dapat membeli berlian.

page top
page top