AEON Bukit Raja Shopping Centre blog

Apa Perlu Dilakukan Dengan Perhiasan Emas Yang Rosak?

April 8, 2021

 

 

ADAKAH ANDA MEMPUNYAI PERHIASAN EMAS? APA YANG HARUS DILAKUKAN DENGANNYA? DI SINI BEBERAPA PETUA UNTUK ANDA

 

 

1) Anda Boleh Menjualnya!

 

 

Ya, jualkannya.. Kepingan perhiasan emas lama yang rosak, rosak atau lekuk boleh bertukar menjadi wang tunai. Begitu juga dengan anting-anting anda yang telah kehilangan salah satu pasangannya. Setelah hilang, ia akan hilang selamanya (T_T). Sekiranya emas, platinum atau perak, mesti ada tempat yang boleh membeli barang anda .. Cari tempat yang tepat yang tidak kisah dengan keadaan barang tersebut.

 

2) Baiki Emas Anda

 

 

Daripada membuang atau menyimpannya di dalam laci anda, mungkin anda boleh mencuba mencari seseorang yang mempunyai kemampuan untuk memperbaiki sesuatu terutama dengan perhiasan emas. Mereka boleh memperbetulkan barang-barang anda dan mengembalikan semula perhiasan yang patah kepada bentuk asal. Tidak semua barang kemas lama dan patah yang ingin kita buang.. Pasti ada nilai sentimental dari beberapa barang yang mungkin kita fikir mahu menyimpannya selamanya.. Oleh itu, pergi ke mana-mana kedai tukang emas yang boleh menawarkan perkhidmatan ini kepada anda. Tetapi ini mungkin memerlukan sejumlah wang.

 

 

3)Kitar Semula Emas Anda

 

 

Bagi mereka yang tidak pernah mendengar tentang mengitar semula emas, sebenarnya banyak negara telah mula melakukan ini. Ia baik untuk persekitaran kita dan juga boleh menjadi jalan keluar yang baik bagi anda yang mempunyai barang kemas yang tidak diingini. Anda rasa anda pasti rugi jika mengitar semula? Tidak, anda salah.. Sudah tentu anda boleh menukarnya dengan wang tunai.. Dan untuk emas akan selalu mengikuti kadar pembelian pasaran untuk membeli dari anda! Anda hanya perlu mencari tempat yang sesuai untuk membeli barang anda.

 

4)Pilihan Lain

 

 

Biarkan perhiasan yang telah rosak itu berada di dalam laci anda untuk mengumpulkan habuk. Tetapi mengapa melakukannya apabila pilihan lain jauh lebih baik! =)

 

Jual Emas Lama Anda dan Beli Emas Baru!

 

 

Tidak menjadi masalah sama ada barang kemas emas anda rosak, lekuk, atau anting-anting tinggal sebelah.. Emas sentiasa emas.. Ia akan sentiasa berharga dan jika anda bernasib baik, anda boleh mendapat keuntungan apabila anda menjualnya sekarang. Mungkin emas anda adalah emas lama dan anda membelinya dengan harga lebih murah sebelumnya.. Tetapi jika anda menjual sekarang berdasarkan harga pasaran semasa, anda boleh mendapatkan lebih banyak wang tunai dan keuntungan dari itu!

 

Dimanakah Tempat yang Boleh Membeli Emas Lama dan Rosak?

 

 

Sekiranya anda tinggal di Malaysia, mungkin tidak banyak tempat yang sanggup membeli perhiasan emas jenis ini. Tetapi, jangan risau, Jewel Café kini menjadi salah satu tempat yang boleh membeli emas anda yang sudah lama dan usang. Bukan hanya emas kuning, tetapi kami juga boleh membeli emas putih, platinum, berlian dan juga perak.. Konsep kami ialah  membeli emas dari pelanggan untuk tujuan kitar semula.. Anda tidak perlu risau tentang harganya, kami akan mengikut harga pasaran setiap hari untuk membeli barang anda!

 

Apakah Jenis Emas Rosak Yang Boleh Anda Jual?

 

 

Selagi itu logam berharga (emas, emas putih, platinum, dan perak) kita boleh membelinya. Berikut adalah beberapa kriteria perhiasan emas yang boleh kami beli dari anda:

 

 

– Anting-anting tanpa pasangannya atau penutup / Penutup anting-anting

 

– Gelang atau kalung yang rosak

 

– Kalung atau gelang yang tersimpul

 

– Loket

 

– Cincin bengkok

 

– Bar emas / Syiling emas

 

– Perhiasan ketinggalan zaman

 

– Gigi emas

 

 

Sekiranya anda mempunyai barang kemas yang rosak, yang tidak digunakan lagi, mungkin sudah tiba masanya untuk menjualnya dan menukarnya dengan wang tunai tambahan.

 

May be an image of jewelry

May be an image of jewelry

Hubungi Kami Segera

 

 

Bawa emas untuk anggaran terlebih dahulu. Sekiranya anda mempunyai pertanyaan, jangan ragu untuk menghubungi kami! Jangan ragu untuk mengunjungi kami dan menghubungi kakitangan kami yang ramah untuk maklumat lebih lanjut. Cepat! Jual barang anda kepada kami sekarang!

page top
page top