AEON Bukit Raja Shopping Centre blog

CARA MENJAGA DAN MEMBERSIHKAN BEG TANGAN KULIT

April 29, 2021

Adakah anda mempunyai beg tangan berjenama dalam koleksi anda? Sebilangan besar jenama mewah akan menggunakan kulit untuk beg tangan mereka. Sekiranya anda mempunyainya, anda semua mesti ingin melindungi dan menjaganya setelah menghabiskan sejumlah besar wang untuk beg tangan itu bukan? Di sini, kami berkongsi beberapa petua untuk menjaga beg tangan kulit anda.

Tips Penjagaan Pelbagai Beg Tangan Kulit

Kenali Jenis Kulit Beg Anda

 

  1. Beg kulit yang disaluti dengan tanin. Beg kulit akan mudah mengecut apabila dibasahi air.
  2. Kulit yang dilapisi krom : lebih tahan air.
  3. Butiran penuh adalah kulit premium yang belum disangga, untuk menunjukkan “butir” atau tekstur kulit.
  4. Eksotik dari kulit bukan lembu dan kulit paten, dengan kilauan yang dihasilkan oleh minyak dan resin, hanyalah dua contoh lain dari kemasan lain dan jenis kulit yang terdapat di pasaran sekarang.

 

 

CARA MEMBERSIHKAN BEG

 

 

  1. Prinsip umum adalah menghilangkan kotoran dengan mengelap dengan pembersih yang dibuat khusus untuk kulit.
  2. Sebilangan besar label seperti Bally dan Coach mempunyai rangkaian penjagaan kulit dalaman mereka, atau mereka akan menyokong jenama tertentu, seperti dalam kes Mulberry, jadi selalu minta pembantu butik untuk mendapatkan petua dan produk yang disyorkan.
  3. Perkakasan. Beberapa beg mempunyai rantai berlapis logam berharga. Sentiasa meminta cadangan penjagaan pembantu butik.
  4. Setiap hari, berikan beg anda sapuan dengan kain kering yang lembut – ini tidak akan memakan masa lebih dari beberapa minit, tetapi akan bertahan lama untuk menjaga keadaan beg kulit anda.

 

CARA MEMELIHARA

 

  1. Untuk pelembap sebagai pelembap beg kulit anda, gunakan jenis yang akan kering dari masa ke masa. Untuk mengelakkan mengelupas dan berkedut, celupkan sedikit kondisioner pada kain lembut dan gosok perlahan ke seluruh bahagian.
  2. Cuba minyak ‘Neatfoot’, yang mensimulasikan dan menambah minyak semula jadi kulit. Biarkan selama 10 minit, kemudian hilangkan lebihan. Keringkan dengan bersih di bilik yang lapang.
  3. Lakukan setiap bulan atau lebih untuk memastikan beg kulit anda kelihatan lebih berkilat.

 

 

BAGAIMANA MENJADIKAN BEG KULIT ANDA KALIS AIR

 

  1. Kulit boleh telap dan tidak boleh kalis air sepenuhnya, jadi elakkan beg tangan kegemaran anda dalam cuaca buruk.
  2. Walaupun demikian, terdapat krim lilin yang berfungsi sebagai penghalang terhadap air. Berhati-hati: lilin boleh mengubah warna kulit yang dicelup, jadi uji terlebih dahulu di sudut yang tidak menonjol.
  3. Alternatif yang lebih baik untuk peredaran udara bagi beg kulit tetapi kurang berkesan: pelindung semburan, yang hampir tidak dapat dilihat pada beg anda.

 

 

CARA PENYIMPANAN

 

 

  1. Simpan beg anda di dalam beg penyimpanan dan isikan dengan pemadat — gunakan kertas tetapi bukan kertas dari surat khabar, kerana surat khabar mudah hancur. Ini untuk mengekalkan bentuknya.
  2. Simpan produk yang di dalam beg penyimpanan dan simpan di dalam kotak asalnya, bersama dengan paket gel silika agar beg anda tidak lembap.
  3. Udarakan dua minggu sekali untuk menghentikan pertumbuhan kulat.
  4. Pakai secara giliran adalah kunci. Penggunaan beg anda setiap hari juga dapat membantu, jadi tukar barang setiap bulan.

 

Jadi, itulah beberapa petua yang mungkin berguna bagi anda untuk menjaga beg tangan kulit anda. Tetapi jika anda tidak mempunyai masa untuk mengurus beg tangan berharga anda, anda boleh menjualnya kepada kami! Ya, kami boleh membeli beg tangan jenama pereka anda dengan pulangan bernilai tinggi!

page top
page top